Helgen

 2011-08-12    21:08:37   Skrivet av:Mariah & Cornelia
Helgen blir till att ändra om hennes matvanor till de normala som vi alltid haft.
Eftersom hon varit sjuk nu och sen har de varit varmt så har hon inte ätit som hon ska, och ibland inte viljat haft mat och som man inte kan så tvingar ja inte i mitt barn mat om hon inte är hungrig.

Bara hon får i sig vättska och välligen så är ja nöjd.

Så nu har ca 1V- 2V sätt ut såhär:

Välling till frulle ca kl 7
Mellanmål om hon vill ha ca kl 9
Välling vid 12
Mat (burk eller hemlagad mat) vid 16
Mat igen vid 19 och sen välling vid 20

Sen kämpat med att få i henne vatten men eftersom hon är som mamman sin och inte gillar vatten så brukar ja få hälla i lite saft så det får smak och då går de.

Men nu innan förskolan igen på måndag så vill jag försöka få henne att äta som hon ska för vill se att hon får i sig maten som hon ska innan ja skickar iväg henne så då ser de ut såhär:

Välling vid 7
Mellanmål på förskolan vid halv 10
Mat på förskolan vid halv 12
Mellanmål vid 14
Mat vid 16
Kvällsmat vid 18
och välling 19:30

Så har det sätt ut när hon varit pigg och kry så nu får vi kämpa i helgen..
Sen blir det massa mys i helgen med busfabriken, bad och promenader runt strömmen, hoppas vädret är med oss.

Sen så tar jag en bloggpaus för känner att ja inte vill blogga just nu, har liksom annat för mig och har inte tid heller. Har en dotter att ta hand om och lägga all min tid till som just nu är extra mammig och vill mer än mest sitta i knät och mys, leka och rita. Så ska jag vara ärlig, vi får väl se om ja kommer tillbax.
Nu ska ja försöka flytta lillan som somnat i mitt knä sen ta en låååång dusch!











Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?