Planerna ändras och jag tror....

 2011-08-31    11:12:34   Skrivet av:Mariah & Cornelia
Jag funderar och funderar, läser och läser som ja alltid gjort och har trott att jag vill jobba som förskolelärare.
Men har kommit fram till att Undersköterska - Sjuksköterska - Ambulansförare är något som jag vill läsa vidare till. Ska bara läsa mer om vad som krävs och sen svänga förbi utbildningscentrum för att höra med dom om vad dom säger.

*Peppar Peppar*


Dom sprack!
kom till vägledningscentrum och tjejen visade mig att snittet är väldigt högt i Norrköping.
I norrköping låg de på 18,9
I Örebro låg de på 16,5

Ca, men vill inte flytta heller så ska jag bli sjuksköterska måste jag läsa upp mina betyg från VG - MVG oc vissa från G - VG och sen måste jag få ca 1,0 lr mer på högskoleprovet och då ska man ha hälften lr mer än hälften rätt och de kan bli problem. Men jag ringde komvux och jag hade "kommit in" på Engelska B, men att mitt brev måste kommit bort på posten för jag hade blivit stuken från kursen, men hon la in mig igen och ja ska ha ett nytt brev i morgon så sen drar skolan igång och ja kommer att läsa mkt hemma men även i skolan omjag behöver hjälp.
SKa ju även på jobbinfo inför vikariebanken på fredag nästa vecka så drar jobbet igång sen. Så snart slipper jag vara rastlös när lillan är på förskolan. Ska bara fåtag på min handläggare på Arbetsförmedlingen för att se om vi ska ändra min handlingsplan eller hur vi ska göra.

Men nu är allt igång och idag släppte en klump i magen =)












Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?