Måndag, och första advent har passerat

 2011-11-28    09:01:11   Skrivet av:Mariah & Cornelia

Här kommer en lite längre uppdatering då jag inte haft tid eller lust i helgen med en.
Förra veckan kom mor min hit på onsdagen för att sedan vara barnvakt på torsdagen då vår grupp skulle ner till Linnéuniversitetet i Kalmar och ha en heldag där nere med bild och drama som var skitskoj!



(Bilden är klickbar) Vi delades in i gruppen och blandases med Vimmerby som också var med. Detta fick min lilla grupp ihop utan att "kommunicera" med varandra med ord, i stället använde vi oss av att rita, händer och toner och vi fick ihop ett lyckat resultat. Kulorna som sitter under den röda hatten är INTE tuttar ;) det är ögon hahaha!

Påtal om annat, jag är så stolt över mig själv !  På lunchen åt hela gruppen Thaimat medans jag höll mig till min frukt under hela dagen eftersom ett läkarbesök väntas på torsdag =)

Ne men nu åter till det som passerat. Torsdagen var riktigt skoj och fredagen var väl inte lika rolig med seminairum i skolan, men sen tog vi långhelg då lillan och jag följde med mor hem till åtvidaberg och där har vi tillbringat hela helgen med mamma och pappa.
På lördagen åkte vi ner till skärgården för att titta till båten och sen plockade vi upp julsakerna på kvällen.
Lillan har sovit riktigt bra i helgen, dock den där jävla hostan som kommit tillbax gör att man ligger vaken och att hon inte kan slappna av lika bra under sin sömn.

Vi kom hem igår (fångad av en stormvind....) gud vad det blåste igår, ovädret blev värre jumer vi närmade oss Ankarsrum och vi blev strömlösa i ca 5-10 minuter. Men blåste gjorde det nog hela natten, jag deckade dock med lillan igår när jag nattade henne och vaknade vid 23 tiden. Zzz men somnade sedan om igen i ca 2 timmar tills hennes hosta började igen. Hjärtat mitt då!
Men nu är hon pigg och glad och är på förskolan, jag själv ska sätta fart med hemtentan som ska vara inne 23 i morgon kväll. Många hemtentor på kort tid, men trivs nästan mer med det sättet än att skriva salstentor.
Läste på Aftonbladet om Stormen, vilka skador den ställt till med och vart är världen påväg egentigen?

Men nu måste jag sätta fart med tentan så jag kommer framåt med den.
Hoppas ni får en fin och solig dag, för idag lyser solen här i A-rum =)



(Klicka på bilden och se om ni ser någon skillnad ;) *asg* )

Hjärtat fick 2 nya snuttefilltar i fredags och en är likadan som hon haft sen hon var lliten och man ser en STOR skillnad ;) *haha*











Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?