Onsdag

 2011-09-28    14:58:58   Skrivet av:Mariah & Cornelia

Igår var det som sagt det muntliga seminariumet där vi skulle hålla i ett föräldramöte på 2-3 minuter med inriktning på ett ämne som intresserade oss.
Jag var då skitnervös för detta och det tror jag allt att alla var i gruppen.
Men tyckte att alla gjorde bra ifrån sig för att vara första gången liksom. Jag själv då pratade om jämställdhet - genus och hade allt hög puls men var skönt när det sen var gjort och i morgon ska jag till skolan igen för uppsmlingsheat, det menas att jag som reserv har halkat efter så vi som ligger efter i något ska dit och redovisa det vi inte varit med på, så idag har jag gjort klart politikskiten och nu är förskolans historiska framväxt klar också... nu är det bara att börja med examinationsuppgift 3..... positiv Mariah..... POSITIV FÖR I HELVETE!


Vi försov oss i morse, men sånt som händer när man under natten inte sovit helt okej.
Lillan går på förskolan till 17 idag så ska snart diska och bädda sängen och vänta på att klockan ska rulla på. Kanske hinner kolla på examinationsuppgift 3 men just nu behöver jag en paus från pluggandet ett tag då mina hjärnceller ladddas just nu. *Knaster knaster* * låg nivå, dags att laddas*

Just de, jag fick en idé av snyggingen Elin P som skrivit vad hennes son kan och jag har ju bara skrivit vad lillan säger så här kommer en lista på de Min älskling kan.

- Vinka
- Kasta slängpuss
- Ta av och på sig skor och stövlar
- Äta själv
- Dricka ur glas
- Hoppa
- Räkna 1,2,3
- Prata i telefonen om ingen är där
- Rita
- Visa vad hon vill ha så att jag förstår
- Öppna dörrar
- Sätta på och slå av tv,n samt videon
- Dra sin egna vagn
- Klappa händerna
- Give me five
- Rörelserna till imse vimse spindel, (Huvud, axklar, knä och tå sången) och i ett hus i skogens slut
- Dansa, snurra runt, digga, skaka rumpa m.m
- Springa
- Klättra upp och ner från soffan och sängen
- Smyga - Springa på samma ställe
- Klättra upp i barnvagnen
- Hämta saker när jag ber om de
- Plocka unan om jag ber om de
- Klappa fint i stället för att slås
- Torka näsa, mun och häner
- Tvätta händer och mun
- När hon är trött hämtar hon snuttis och nappen och visar att hon vill sova
- Stoppar hon in något i mun och man ber henne spotta ut de så gör hon de
- Ta av och på sig mössan
- Kissat på pottan en gång
- Pussas och kramas
- Borsta mitt hår
- Borsta sitt hår
- Ge dockan mat
- Bläddra i böcker
- Lägga pussel
- Bygga ett torn av 10 klossar
- Stoppa klossar i rätt hål
- Klättra upp för att åka rutschkana och åka själv utan att hålla i mamma
- Hålla mamma i handen om jag ber om de

Ja det var en hel del som min underbara fina prinsessa kan. Har säkert glömt något, men vad gör de om 100 år?
Hon är fin min sessa och min kärlek till henne är obeskrivlig och hon är det finaste jag har.
Min kärlek, mitt liv, mitt ljus, min vardag, Mitt ALLT!! Gud vad jag älskar denna unge! Kan inte beskriva med ord om min kärlek till mitt barn ! ♥















Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?